Anmälan till kampanjaktiviteter

Anmäl dig till någon av våra kampanjaktiviteter! Du hittar tider och information om anmälan till de olika aktiviteterna i menyn till höger. Nedan finner du information om olika sorters aktiviteter. Frågor? Skicka ett mail till lund@socialdemokraterna.se

Dörrknackning

Dörrknackning är vårt mest framgångsrika sätt att få fler att rösta på Socialdemokraterna, det var tydligt i valet 2022 och vi vet att vart 15:e samtal leder till en ny röst. På dessa dörrknackningar så samlas vi och dörrknackar tillsammans där det behövs som mest.

Det kommer att tillkomma fler gemensamma dörrknackningar efter hand, när vi ser vart behovet finns, söndagen den 5 maj och onsdagen den 22 maj är nationella kampanjdagar så då kommer socialdemokrater vara ute över hela Sverige och dörrknacka, det hänger vi med på från Socialdemokraterna i Lund!

Vi inleder alltid med en introduktion om hur vi dörrknackar och vad vi brukar säga, vi går två och två och stödjer varandra. Framförallt har vi roligt samtidigt som vi vinner valet!

Valtält på Stortorget

Med start den 13 maj kommer vi att ha ett valtält på Stortorget och möta lundaborna.

Vi inleder dagen med att hämta tältet i SSU/LSSKs lokal och ställer upp tält, material och beachflaggor. De som ska vara med och öppna är på plats 15 minuter innan, en är ansvarig för nyckeln till lokalen.

De som avslutar dagen fäller ihop tältet, bord och material och lämnar det på SSU/LSSKs lokal på Kattesund. En är ansvarig för nyckeln. Undantag fredag och lördag då de organisationer som ansvarar för valtältet på kvällspasset plockar ihop.

Utdelningar och torgmöten

Vi kommer att anordna flygbladsutdelningar och torgmöten runt om i kommunen för att möta fler väljare innan valdagen. Vid våra torgmöten har vi kampanjtält, kampanjbord, material, ballonger, godis och bjuder på kaffe eller te för att få fart på samtalen. Vi inleder alltid med en introduktion så att alla känner sig trygga inför aktiviteten.

"Gå och rösta"-torgmöten på valdagen

Det kommer anordnas "gå och rösta"-aktiviteter i nästan varje stadsdel, så om du vill ställa upp i ett område där det inte redan finns ett torgmöte så för vi din intresseanmälan vidare till den lokala S-föreningen.

Ringround – ringkampanj

My Lilja och Lena Fällström leder ringkampanjen. Datum kommer senare. Ringkampanjen genomförs via Ringround, ett webbbaserat digitalt verktyg. Kampanjen kan utgöras av telefonsamtal, sms eller en kombination av de båda. För att delta behöver du inte ladda ned några appar utan du får tillgång till verktyget på smartphone, laptop eller surfplatta via länk. Våra egna mobilnummer syns aldrig när vi använder ringround. Vi inleder alltid med en introduktion så att alla känner sig trygga inför samtalen.